Pages

October 17, 2011

What Da Fish??? : Part 5



Ok lah, sementara musim blogging tengah memuncak sekarang ni, trafik pulak semakin tinggi dari hari ke hari, so aku nak share sikit pasal satu topik panas yang mungkin akan membuatkan blogger yang tengah minum Oligogo tersedak macam  ikan bilis terlekat kat kerongkong. Perrrgghh... power ayat! Hehehe... Tajuk bagi hari ni adalah:



Follower ramai... Berbaloi ke???


Hmmmpphh... kalau korang la, korang rasa berbaloi ke ramai follower? Bagi aku, its depend on  blog tu macam mana jugak. Kalau menarik, ramai la follower dia, kalau suam-suam air mineral je, sikit je la follower dia. Tapi kan, ada la certain-certain blogger ni masa nak promote blog dia, dia follow blog orang lain, lepas tu minta orang tu follow balik. Tujuannya hanya satu, nak ramaikan follower dia. Tapi berbaloi ke buat macam tu?

Sebenarnya apa tujuannya follower ni? Bila kita update entry je, follower kita akan dapat mengikuti perkembangan blog kita tapi berapa ramai akan baca? Katakanlah follower kita tu 500 orang, ada ke semua datang ke baca entry kita? Kalau bernasib baik, semua akan datang jenguk baca entry. Itupun kalau entry kita menarik, kalau tak, ibarat melukut di tepi guni beras je la...


Jangan nak follow je, tapi tak baca entri tu...


Ada satu lagi, adakah followers ni betul-betul nak follow blog kita, or sekadar nak meramaikan majlis? Kalau tak komen, aku tak kisah la, tapi kalau yang tak tengok langsung, sibuk nak mintak orang tengok blog dia je, blog orang lain... ADA DIA KISAH??? Waahhh... panas! panas! lagi panas dari lempeng pisang yang Mak Jah jual tepi lorong sana. So, followers semua, rajin-rajinlah ziarah-menziarah ye. Kalau boleh tu bawa la ole-ole sekali (komentar). Bukan apa, kalau tanya aku, aku tak kisah pun kalau orang nak tengok ke tak blog aku, asalkan aku dah sebarkan ekspresi diri aku kat blog aku ni. So, kalau nak jadi follower, kena la jadi follower yang 'berfungsi' ye kawan-kawan!

AAA: Baik komen, kalau tak, aku menyorok dalam loker karang... huhuhu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...