Pages

November 17, 2011

Preview : Aku Bukan Tomboy

Lepas je habis exam tadi, member ajak pegi tengok wayang. Citer Aku Bukan Tomboy, lakonan makwe aku, Scha Al Yahya (sorry Awal, aku reserve dulu dari ko), kembar seiras aku, Shaheizy Sam ngan Syamsul Yusof pastu gandingan Salina Saibi, Sheera, Zarina AF ngan ramai lagi la.


Tapi sebelum tu, jom kita usha sinopsis ringkas-seringkas-ringkasnya (takleh cerita banyak, tengok sendiri la nanti) :

Filem Aku Bukan Tomboy mengisahkan tentang si gadis tomboy yang dibesarkan oleh bapanya selepas kehilangan ibunya sejak kecil. Di sebalik hati seorang gadis tomboi ini, dia turut menyimpan hati terhadap seorang lelaki, sama seperti perempuan normal yang lain. Akhirnya, tanpa disedari dia berada dalam percintaan tiga segi di antara dua jejaka iaitu Harry dan Burn.

Antara dua; Harry atau Burn

Secara keseluruhan, aku boleh katakan filem ni KORANG WAJIB TENGOK. Sebab apa, aku tertarik ngan beberapa benda lam citer ni:
  • Sebagai seorang pengarah baru, Syamsul dikira berjaya dengan percubaan pertama dia, movie ni kira menjadi la
  • Dalam filem ni je, ramai pelakon dari zaman veteran sehinggalah ke zaman artis baru dalam citer nih
  • Adegan romantik dia agak pelik sikit (lain dari yang lain)
  • Watak pengkid lakonan Sheera, Salina Saibi ngan Zarina memang terbaik, lagi-lagi si Salina Saibi, pergghhh.... Pengkid popular KL tuh. Hahaha...
  • Komedi yang dihidangkan taklah keterlaluan, dan yang penting taklah menampakkan 'kebodohan'
  • Akan ada line yang orang akan ingat sampai bila-bila dalam citer ni, dalam trailer pon dah tengok kan?
    • Wooo... gila Awie dalam Sembilu, jiwang siot aku...
  • Kisah percintaan yang ditimbulkan dalam citer ni taklahterlalu klise, taklah terlalu sadis (bayangkan budak nerd bercouple dengan tomboy... huh)
  • Ending dia paling best!!!
Aalalala.... comeyyy...

Tapi macam biasa, bahasa yang diguna dalam citer ni ada yang tak sesuai untuk tatapan kanak-kanak, lagi-lagi yang bawah umur. Takut jadi ikutan pulak karang.
Pelakon-pelakon citer ni... superb!!!


Apa-apa pun, tahniah Syamsul Yusof sebab eksperimen komedi romantik pertama anda berjaya! Komedi bersahaja, sarat dengan mesej yang kadang-kadang menyentapkan lubuk hati anda (bagi sesiapa yang rasanya dirinya pengkid dan tomboy).

Rating : 4/5

AAA: Superb!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...