Pages

November 12, 2011

LEGO time!!!


Ingat tak korang, masa kecik-kecik dulu, ada satu permainan ala-ala blok ni, kalau cantum-cantumkan dia boleh jadi kereta, tukar-tukar balik boleh jadi bentuk raksasa. Masa tu, figura adik kompom kalah sebab raksasa aku memang bapak besar dia! Muahahahaha... (ketawa kejam)

Jenama paling popular... LEGO!!!


Kalau istilah general dia, orang panggil Lego, tapi LEGO ni sebenarnya salah satu nama produk blok-blok macam ni gak, cuma LEGO tu lagi kecik, nipis, dan siap ada aset tambahan lagi; manusia, tayar, litar, pokok dan macam-macam lagi la. Kalau cerita sampai cucu aku beranak nanti pun takkan habis.

Ada macam-macam bentuk, pilih je...

Mainan Lego ni ada beberapa bentuk asas; kiub, kiuboid, kalau nasib baik sikit boleh  jumpa piramid, hemisfrera ngan silinder. Kalau untuk umur macam budak-budak tadika macam tu, blok dia kecik sikit. Tapi kalau untuk bawah umur 5 tahun, blok dia memang gedabak besarnya, siap ada mata dengan mulut lagi. Comelnya bila tengok macam tu.

Aik, Angry Bird pun ada???

Sekarang ni, manalah nak jumpa benda alah tu lagi. Tapi hari tu, aku ada terjumpa yang set mainan LEGO ni, stail giler. Set dia ada macam; lapangan terbang, litar lumba, kolam renang. Aku dengan selamba dadahnya beli LEGO tu dan main pasang-pasang dengan adik-adik.  Terimbau balik nostalgia lama. Waaaa~

Aku teringin sangat nak ada set macam ni.


AAA : Nasib baik semua adik aku sempat main benda alah ni sebelum pupus ditelan PSP dan sekutunya...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...