Pages

November 19, 2011

Happy Giler Kentang!


Happy… Happy… Happy… Ni bukan lagu Amy Mastura tau, apatah lagi Happy Meal kat McD tu. Jauh menyimpang dari jalanan yang lurus. Ceh, ayat dia… Nak tau kenapa aku happy gila kentang goring bergulai cicah budu ari ni? Sebab.. Erm…. Sebab…. Sebab…. Ah, baca sendiri la, nak cerita sampai bini aku beranak anak ke-4 pun takkan habis punya.

Soalan exam ari tu senang sesangat-sangatnya
Haaa… kan dah cakap! Soalan ari tu senang gila kentang goreng kunyit berlada cicah budu. Aku pun jawab paper tu dengan senang hati ibarat kucing parsi terkinja-kinja dapat ais krim Paddle Pop. Takde la senang sangat sampai kalau tak belajar pun boleh score, tapi soalan dia selalu kitorang buat dalam kelas, takde la sebijik keluar tapi ada iras-iras kembar seiras jugak la soalan tu. Wakakakaka… Kalau nak dapat A tu tak la kot, tapi B itu kompom! Ceh, bunyi dia, kompiden siput kot…
 
Akaun lama facebook dapat dibukak balik
Setelah kucuba beberapa bulan, akhirnya dapat gak aku akses akaun lama aku balik. Ni semua gara-gara virus ‘Hi, how are you? Wanna laugh?’ tu. Lepas tukar password semua, dapat la akses balik seperti biasa. So, sesaper yang belum add tu, boleh la add Azwan Lai Azahary atau Azwan Lai Azahary II. Tapi sebelum tu kena like fanpage blog ni dulu tau. Hehehe…
 

Of course la ‘terbang’ membelah awan dania ke bumi kenyalangku sayang…
Seperti yang korang sedia maklum, ari ni kan dah start cuti ujung taun bagi semua IPG (walaupun ada yang dah balik sejurus lepas exam habis). So, takkan aku nak stay mereput kat sini sorang diri, lebih baik aku balik. Bak kata orang tua-tua, hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri (apa yang bestnya sangat bat utu kalau nak dibandingkan dengan emas?). Flight pukul 1.00 ke Kuching.


So, kalau korang tengah baca entri ni lepas pukul 3 petang, that’s mean aku dah menyeberang Laut China Selatan, kembali ke tanah tumpah darahku (seriously aku tak pernah luka kat sini dulu). Insya-Allah aku akan kembali ke sini menyambungperjuanganku yang bakal bermula di dgree, Insya-Allah. Maybe ni entry last yang aku buat sebelum balik ke sana. Kalau kat rumah memang tak akan online punya, kompom (sebab line susah nak dapat). Kalau aku tak update Facebook, Twitter ataupun blog ni berkulat dan berbau hapak esok, ertinya memang tak online lah tu.

Tiket balik kali ni disponsor oleh maktab, jangan jeles tau!

Sebelum mengundur diri ke balai berlepas, ada beberapa pesanan buat peminat-kipas-kipas-mati semua:
  1. Masa cuti ni buat perkara yang berpaedah sikit. At least, kemas-kemas rumah sampai berkilat ke, tak pun cari kerja sambilan
  2. Bagi yang SPM, jawab betul-betul soalan tu. Jangan study last-last minit (walaupun aku tergolong dalam golongan tu)
  3. Akan ada beberapa entri yang akan menemani korang di bawah rembulan kalau korang rindu aku
  4. Sementara tu, usha-usha la entri-entri yang dulu sekali ye… Ngeeeee~
  5. Oh ya, kepada Zudien , Yassin and da geng, all the best MUET yo~
  6. Selamat bercuti!

AAA : Tak tau nak buat apa cuti ni, yang pasti lima ari pasni pegi KL balik cuti dengan family (^_^)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...