Pages

November 7, 2011

Preview : Sector 7 (7광구)


Baru-baru ni aku ngan sorang lagi member aku tengok citer Sector 7. Teruja gak ar sebab trailer dia selalu je ditayangkan, lagi-lagi makwe aku, Ha Ji Won yang berlakon dalam tu, aku apa lagi. Hehehe...

Movie berkisar tentang sekumpulan penggali minyak kat pelantar minyak kat sebuah kawasan digelar Sector 7 ni dah cuba beberapa kali nak cari minyak, tapi tak jumpa-jumpa. Sebenarnya tujuan diorang dihantar kat sana bukan sebab nak disuruh cari minyak, tapi ada satu rahsia yang terselindung di sebaliknya. Waahh... bunyi dia macam suspens je kan. Mesti korang nak tau, apa ke benda la Sector 7 tu. Dari perkataan 'Sector' tu kita dah tau dah memang merujuk kat tempat diorang gali minyak tu. Seram dan suspens dia taklah keterlaluan. Apa yang menarik lam movie ni:

Daripada secomel-comel makhluk, bertukar jadi monster hasil eksperimen insan tak bertanggungjawab
  • Lakonan Ha Ji Won memang mantap beb. Lasak gak minah ni.Kalau Hollywood ada Angelina Jolie ngan Megan Fox, Asia ada Ha Ji Won!!!
  • Latar tempat dia satu je, PELANTAR MINYAK.
  • Monster lam movie ni paling liat sekali nak mati, dah ditembak, dah dibakar, last-last digerudi baru mati
  • Satu kejadian yang menarik perhatian aku, ada satu hidupan kat Sector 7 ni boleh menghasilkan minyak sendiri
  • Monster ni nak kata alien pun tak, nak kata haiwan pun tak. Ye lah, haiwan eksperimen kan.
  • Hidupan kecik pada awal cerita tu nampak comel tapi tiba-tiba NGAPPP!!! Ambik kau, dia sengat kau dengan lidah dia
  • CGI masih boleh diperbaiki tapi still masih boleh buat korang puas tengok movie nih
  • Unsur suspens, komedi ngan aksi yang seimbang antara pelakon
Errr... rasa-rasanya ikan paus pun muat dalam mulutnya tuh...


Secara keseluruhan, aku bagi rating 3/5 kat movie nih. Walaupun tak seseram mana (bukan cerita antu pun, nak takot wat apa), tapi jalan ceritanya memang lain dari yang lain. Cayalah! Aku pun tak tau aku tengok citer sebab nak tengok monster tu je ke ataupun tengok Ha Ji Won...

    No comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...