Pages

October 7, 2011

Alam Angker : Mimpi


Ok, kisah ni adalah pengalaman aku sendiri. Aku tak pasti sama ada benda ni betul-betul, imaginasi, ataupun terlebih tengok movie seram ke apa, tapi yang pasti aku takkan dapat lupa benda ni sampai bila-bila. Bayangkan, bukan sekali, tapi berkali-kali dah benda ni berlaku. Nasib baik aku tak gila.

Nak disenangkan cerita, ada satu malam tu aku tido lewat, baru siap esaimen katakan. Tup tup, bila tutup je mata, tiba-tiba je gelap (memang gelap habis, senyap lak tu sedangkan bunyi kipas kedengaran masa nak lelap). Pastu aku macam ada kat sebuah dapur nih, buruk sangat rupa dapur tu, macam rumah tinggalan je. Kotor, busuk, bersepah. Dalam samar-samar aku dapat tengok satu susuk dekat satu sudut, ada sorang budak perempuan pakai gaun. Dia pun macam tak terurus je. Dari sudut kat ujung sana, mula-mula dia jalan slow je, tiba-tiba dah dekat tu dia lari nak terkam aku. Pergh.... muka dia seram siot!!! Berdarah-darah je, macam zombie dalam citer Rec [o] tu. Ngeri....

Muka budak tu ada iras-iras camni gaklah, seram siottt !!!

Pastu, terus je aku tersedar dari tidur, tercungap-cungap, macam nak putusnafas pun ada. Pastu try nak tido balik, mimpi benda yang sama. Buat pertama kalinya dalam sejarah, aku rasa takut gila macam ni. Menggigil-gigil badan dibuatnya. Nak gerak roommate, tak nak buat dia takut. Karang dia takut, aku lagi takut. Mimpi ni berlarutan sampai dua minggu, mata ni dah sembab macam panda dah, sebab tak cukup tidur. Nak tidur pun kena tidur siang, nasib baik minggu tu tak banyak sangat kelas, dapat la melelapkan mata. Menjelang je malam, start rasa takut tu datang balik.

Tapi yang peliknya kan, masa aku nak bukak mata tu, mata aku macam dijahit tau, nak bukak memang payah gila. Nak baca ayat suci, mulut macam digam pulak, takleh nak cakap apa-apa, kotak suara macam dikunci je. Nak tak nak, baca dalam hati. Air mata bercucuran takut tak sedar terus dari mimpi. Benda hanya orang-orang tertentu je

At last, aku bagitau jugak kat family. Mama kata dia akan cuba tanya dekat orang yang pandai dalam bab-bab macam ni. So, dia pun kata, ada something yang akan datang dekat aku, bukannya benda buruk, tapi benda baik. Cuma, nanti aku kena betul-betul bersedia mental dan fizikal. What??? Kalau benda-benda macam saka ke apa ke, mintak-mintak la dijauhkan. Tak nak aku...

Ada gak la selain dari tu, aku ada dengar bunyi macam budak perempuan tengah main dengan anak patung. Meremang bulu roma ni ha. Dahlah kat luar  tingkap bilik ni suma rumah kosong, rumah takde orang. Macam-macam dah aku tengok, aku dengar secara live pagi-pagi buta, lagi-lagi pukul menjelang pukul 3 pagi. Sebab tu, aku takkan stay up sampai pukul 3 pagi. Keiyh, meremang lak bulu roma tulis entri ni. Jangan kacau aku lagi sudah...


AAA : Alhamdulillah, sekarang dah kembali normal, dah dapat tidur dengan tenang. Cuma masih dapat rasa budak tu ada kat sebelah, tengah mengintai-intai, ada jugak la sesekali dengar suara macam budak tu tengah main dengan anak patung. Buat selamba je lah, walhal hati berdegup laju.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...