Pages

September 27, 2011

Pertemuan Eksklusif... [Part II]

OK, tanpa bercakap panjang (sebab masih demam), so aku sambung je la episod semalam ye!




24 September : 12.30 ptg

Kitorang masih menunggu sorang lagi datang, Aizat (course Math - sama kelas ngan kawan sekolah aku dulu). Pun sabah bah... (kenapa la aku susah sangat nak jumpa orang senegeri ngan aku ni, dah la junior takde). Masa tengah tunggu tu, berborak dengan Ewi, Yang dua orang tu entah pegi mana aku pun tak perasan. Balik-balik je si Zudien dah pakai spec (perrgghh.... smart bai! Eh, x caya lak aku cakap cenggini). Bila dah mula perasan diri tu hensem, sesi fotografi pun bermula. Aksi-aksi comel (teringat lak ngan Izzat) masa bergambar tak pernah lekang. Aku hanya mampu tersenyum dan menggeleng-geleng kepala beberapa kali. Bila perut mula berkeroncong dan asid sulfurik mula bershuffle di dalam badan, maka itu bermaksud sudah tiba untuk... makan time! Aku yang sememangnya terkenal dengan tag team mesin makan (aku, Izzat, Amin, Dayah) tetiba je putus selera ari tu. Maybe yang 3 orang tu takde kot, almaklumlah catalyst of reaction tak tak ada. Hahaha... Aku dok perhati je diorang makan, berselera betul ,macam setaun tak makan. Dah la keding (adik-beradik kepada kurus kering) semua, kesian lak aku tengok. Hurmmm... takpe la. Korang makan la sampai habis. Zudien meratah ayam sampai ke sisa-sisa terakhir. Si Yassin sibuk membelek-belek kamera nya tuh. Yang dua orang lagi, entah apa yang dibualkan entah la, slang Sabah pekat sangat. Adoyai. Mata aku yang melilau-lilau tiba-tiba terpana apabila melihat sorang brader/ akak (x pasti la aku), asyik tengok je kat meja kitorang ni. Tau la 5 orang ni hensem-hensem semua. Takyah ar jeling macam tu sangat, naik tegak semua bulu roma, bulu mata, bulu hidung aku dibuatnya. Bila habis makan, RM50!!! Hurmmm.... diorang semua terlopong dan ternganga. Aku je berlagak rilex. Rasanya, kalau diorang tengok budak-budak kelas aku makan, setakat RM50 tu baru set makanan untuk 2 orang tu (gelojoh punya pasal).




24 September : 1.40 ptg

Selesai je solat Zohor, kitorang pun berarak ke GSC (ni bukan nama sejenis ubat ye), nak tengok movie punya hal. Tnegok citer Abduction. Rupa-rupanya, seat kitorang kat depan sekali tu ha (second row), dah la screen gedabak gila, tapi tak apa, kitorang dikelilingi oleh awek-awek yang cantik. Aku pun memulakan operasi, namun kantoi dengan Zudien agaknya (nasib baik dia x tau aku nak buat apa... hahaha... x sempat), terus batal aku punya plan. Dekat sudut sana, ada beberapa aweks tengah posing (for facebook maybe kalau tengok dari segi posing diorang la) maut tahap belangkas, mak aih ada sorang tu comel nya. Ish, ku datang sini nak tengok wayang, bukan cari awek. Kan dah sorang, yang tu nak campak mana, sengal! Aku terus menghalakan mata aku ke skrin. Layan gak la citer ni walaupun aku x berapa nak minat ngan Taylor Lautner ni (nantikan episod Preview Abduction). Sejuk gila, menyesal lak tak pakai baju yang kain tebal sikit tadi. Jaket pulak lupa kat bilik. Tahan je la walaupun menggeletar ni.




24 September : 3.20 ptg

Keluar dari cinema, layan desert McD dulu. Diroang ada yang makan sundae cup, chocotop. Aku sorang je McFlurry (ni hidangan wajib tiap kali aku keluar selain dari Coolblog). Sempat lagi posing-posing mengambik gambar buat kenang-kenangan. Tengok jam... O M G! Aku kena balik, tapi rasa serba salah lak bagitau ngan diorang. Ye lah kan, bukan selalu nak tengok aku yang busy tahap mesin jahit ni nak jalan-jalan jauh sikit dari Seremban. Si Ewi pulak pujuk pujuk suruh aku stay dulu. Kalau KTM tu tak sesak takpe gak, aku x kisah sangat, ni bila dah pukul 4 dah sesak sangat dah. Tepu dah penumpang dalam tu. Diorang ajak makan-makan dulu, final destination katanya. OK, layan je la. Makan kat Carl's Jr (first time aku gi tempat tu), makan burger yng boleh tahan la burger dia. Aku sorang je yang berjaya habiskan burger tu. Yes!!! Pastu, aku mintak izin untuk pulang sebab jam dah tunjuk jarum 4. Dalam kepala otak aku, mesti crowd gila nanti nih.




24 September : 5.00 ptg

Ni yang aku bengang tahap bangang nih. Punya la aku tunggu sampai naik kebas dua-dua kaki aku, bleh pulak KTM dengan slumber dadahnya lambat sampai. Tapi xpe la, at least sampai daripada sem depan baru nak sampai, apa ke hal kan? Bayangkan bila dah sejam lambat, berapa orang yang tengah tunggu kat platform? Ramai gila, macam nak pergi Konsert Korean Wave tu je. (Gambar tak dapat diupload sebab terlalu ngeri untuk tontonan umum). Hati dah rasa risau sempat tak nak masuk ni, dah la crowd gila. Kalau jual kerepek ke, bukak bazaar ke kompom laku jualan ni. Aku dengan usaha kerasnya cuba meredah lautan manusia yang rakus menerobosmasuk ke dalam lohong yang ternganga buat seketika (pergghh... ayat aku boleh blah). Bila masuk ke dalam je, aku antara orang yang terendah kat dalam tu. Ada bangla la, afrika la, korea la, cina la, arab la, india la, dah macam siaran astro dah aku tengok. Yang tak tahan nya apabila aroma Ambi Pur expired a.k.a bau hurrmmmm.... badan or specifically ketiak yang teramatlah tajam. Perut mula rasa mual, burger kat dalam perut ni macam nak dihamburkan keluar je. Nak tak nak, aku ambik tisu pastu sumbat la dalam lubang hidung. Bercucuran air mata aku menanggung seksa sebegini rupa. Dah la kena tunggu 10 stesen lagi baru sampai Seremban. WHAT??? 1 hour and half I have to go through all these things? (T_T)




24 September : 7.00 ptg

Bila dah limpas UKM, dah mula lengang dah KTM tu, and fresh air mula menusuk lubang hidung. Waaahhhh.... indahnya dunia. Eh, ada kerusi kosong la, so apa lagi, sebelum kaki ni aku patahkan dua, baik aku duduk. Tertidur la aku dalam buaian mimpi seindah asmara duka lara sehinggalah satu suara dari corong speaker berkata ala-ala begini:

Stesen Seremban... Seremban....

Aku dengan rambut ala-ala Awan Nano tu pun bangun, dengan muka yang aku tak boleh nak ekspresikan sekarang, sebab aku tengah hensem sekarang ni (hehehehe) terkulat-kulat bangun pastu bergerak ke Terminal 1 sebab nak kejar bas terakhir pukul 8. Kalau naik teksi, mahal. Jimat punya pasal kan...




24 September : 9.00 ptg

Sampai kat kampus. Bila tiba kat depan bilik je, roommate terpinga-pinga bila tengok roommate dia dah macam zombi kampung pisang goreng hangus. Aku terjelepok atas katil sampai tak sedar dunia lagi dah. Aku rasa kalau satelit hempap kepala aku pun aku takkan bangun dari tidur. Sedap gila seyh... Sebelum tido, sempat gak online kejap... Hehehehe... Sah gian.




25 September : 11.00 pg

Selamat pagi dunia! My new day begins...





Haaaa... begitulah kisah penuh ranjau, bau dan kepenatan semata-mata nak jumpa fb buddies. Demi kawan, sanggup ni meredah lautan manusia dalam KTM. Hahahaha... OK la, penat ni, demam pun tak kebah-kebah lagi. Kalau sihat walafiat esok, ada la entri baru ya! See ya!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...