Pages

September 25, 2011

Typical Malaysian: Part II

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera semua pejalan-pejalan kaki! Hatii membuak-buak nak buat entry pasal benda ni hari ni, lagipun baru dapat ilham tentang benda ni semalam. Masa tu tengah syok jalan-jalan Mid Valley, jumpa la perangai yang tak berapa nak kena kat mata ni. Senang cerita, menjolok mata. Kat mana-mana kompom nampak. Karang tengok je, dituduh gatal lak. Kalau jalan tutup mata, maunya terguling-guling macam guni kelapa lak kat eskelator tu. Hilang kehenseman kat situ ye!





Nak bagi senang cerita, masa tu aku ngan member-member aku masuk la satu lif ni. Mula-mula tu, kitorang berlima je tau. Pastu makin ramai, ramai dan ramai sampaikan aku tersembam kat dinding lif tu. Haaaa... sempuuuutttt. Then,ada la sorang minah ni kan, masuk lif. Pakaian dia seksi gila, nak kata tak cukup kain,ni lebih lagi. Istilah dia, SEKSI MAUT TAHAP INFINITI. Entah kain alas meja entah dia bubuh atas badan dia tu (perumpamaan dia la). Pastu nampak la semua cerun, gaung, laluan berliku, terowong dan sebagainya. Depang-depan aku lak tu. Aku rasa terkejut beruk masa tu sebab dia punya 'besar' gila. Rasa takut dan ngeri lak masa tu. Tau je lah, masa tu lif tengah sesak. Dia dah la pakai seksi bangat. Terpaksa diri ini mengelak dari tersentuh dia ke, kang dituduh sexual harrassment lak. Tak pasal kena tapak high heel singgah kat dahi. Aku sedaya upaya nak elak dari terlanggar dia. Memang la, kalau bertemu salah orang, mau habis awek tu diraba-raba, nasib baik terjumpa ngan aku. Ceh, so, point nya kat sini, dah tau nak naik lif tu, jangan la pakai seksi sangat. Nak berfesyen pun, agak-agak lah, ni mengganggu ketenteraman awam betul la. Sepaptutnya orang-orang cenggini la disaman tau. Kalau kita tengok, dia cakap kita ni miang walhal dia nak pakai seksi wat de hal? Kalau dia jawab, "suka ati la nak pakai cenggini." Aku dengan selamba dadahnya akan membalas pula:

Suka ati aku la nak tengok ke tak. Mata aku. Yang suruh pakai baju tak cukup kain ni apesal? Kalau takde, ni aku ada karung plastik ni, pegi stapler kat baju kau tu. Orang lain pun seksi gak, tapi takde la seksi maut macam kau ni. Mengganggu ketenteraman awam betul. Ambik la kotak ke apa ke tutup ko punya bentuk muka bumi tu. Takde masa orang nak belajar Geografi sekarang ni.


Persoalannya di sini, adakah ini disebabkan harga kain kat kedai tekstil terlalu mahal hingga ada antara diorang ni sanggup "menggadai tubuh" untuk "berjimat"?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...