Pages

September 26, 2011

Pertemuan Eksklusif... [Part I]




Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Okey, memandangkan aku ni free memanjang (masa ada assignment mengeluh, bila dah x ada assignment sibuk nak cari pulak) terlintas nak buat entri pasal PERTEMUAN EKSKLUSIF aku dengan 2 blogger tegar (tegar ke? aku follow pun x), Zudien dan Yassin. Hahaha... YES, AT LAST, DAPAT KUTEMU JUGA setelah dekat nak setaun kata nak jumpa tapi x jadi-jadi. Ingat pergi KL dari Seremban tu macam pegi bilik mandi kat asrama ke? Ni nak cerita sikit pasal perjalanan penuh berliku aku. Semuanya bermula di apabila ...


16 September 2011 : 8.00 mlm

Masa tengah online tu, tetiba Si Yassin tempel post dia kat wall aku.

You didn't come did you?

Masa tu leh lak aku rasa berdebar nak jawab, sebab sebelum tu dah janji nak gi jumpa diorang kat Dataran Merdeka pagi tu, tapi sebab lecturer suruh gi open house dia, WAJIB lak tu, nak tak nak kena 'singkir'kan diorang kejap. Cis, demi makanan sanggup tolak kawan-kawan ke tepi. Hahaha... So, di saat tu la deal ngan diorang nak jumpa kat tempat lain. Aku serahkan kat budak 2 orang tu untuk tentukan tempat dia.



22 September : 9.36 mlm

Giliran Zudien tempel pulak kat wall aku yang kira-kira berbunyi berikut:

Camna, jadi x appointment kita ni nanti?


So, aku dengan hensem dan comelnya (bukan perasan ye, hakikat) terus membalas untuk menkonfirmkan event tersebut. Set! Jumpa kat Mid Valley nanti korang ya...




23 September : 8.00 mlm

Huhuhu... Aku demam! Oh, wait a sec! Demam??? Weh, esok nak gi Mid Valley weh! Kemon la... Malam tu entah berapa tablet aku makan pil semata-mata nak sembuh, walhal aku dari kecik memang tak reti nak makan ubat (seriously, aku kalau makan ubat, memang aku makan betul-betul, bukan telan ye, tapi kunyah) Berjurai air mata mengunyah pil yang rasa dia tak berapa nak best tu. Bila tengok cermin, O M G, buruk nya muka aku. Tak hensem langsung! Dah macam Zombie dalam game Plant vs Zombie dah. Kepala macam dah nak meletup dah. Huhuhu...




24 September : 8.00 pg

Masih lagi tertonggeng kat atas katil (takyah imagine la, memang buruk gila rupa aku), tengok-tengok jam, PUKUL 8 !!! Dengan cepat dan tangkasnya (walhal aku slow gila, kepala masih pening lagi). Siap je, terus naik bas pegi Terminal 1. Dari Terminal 1 jalan ke Stesen KTM ikut subway. Penat gila, lagi-lagi buat insan chubby lagi gebu macam aku ni (T_T). Nasib baik masa tu belum ramai lagi orang.




24 September : 10.00 pg

Naik komuter. Mula-mula tu belum crowd lagi, tapi bila dah singgah stesen nilau tu, mula la nak sesak. Kalah tin sardin (at least sardin still got space in the can), ni muka dah tersembam kat dinding. Tak dapat nak gerak langsung. Dah la kepala pening gila ni, demam semalam masih belum kebah lagi.



24 September : 11.45 pg

Fuhhh... at last, sampai gak Mid Valley dengan selamatnya. Aku turun je terus cari tandas. Muntah la dengan sepuas-sepuasnya kat situ. Muka pucat lesi je, macam gaam UHU je. Darijauh aku dah nampak Zudien, Yassin ngan .... aik, sapa lag sorang tu??? Aku menggaru-garu kepala aku yang rambutnya macam Hafiz AF ni. Tetiba, DING!!! Kepala aku berdesing... O M G!!! Menangis aku dibuatnya, tapi sebab banyak awek kat situ, aku tahan je. Walaupun keluar semua dah urat kat dahi aku menahan sakit.


ONE MESSAGE RECEIVE:
Z - Wei, hang jadi tak pegi ni?
A - Dah sampai dah.
Z - Kitorang tunggu kat kaunter tiket atas ni
A - OK


Aku pun gagahkan diri aku, muka tetap maintain senyum sebab classmate aku bagitau aku nampak comel kalau senyum (orang chubby katakan, biasalah). Bila sampai je kat atas, dari jauh aku dah target 3 tubuh keding (Just Ewi tu berisi sikit la). SAH! Diorang la ni. So, sementara tunggu diorang tengah beli tiket, masa tu la awek mintak call. Kepala dah pusing tahap eskelator dah ni. Layan je la. Muka maintain serius je, mood dah mula start nak hilang. Ish, takkan aku nak tunjuk muka singa aku ni kat diorang? Baru mula-mula jumpa, dah tunjuk muka singa nak terkam aku ni. Rilex... belum sampai masanya lagi. Ingat sikit, ko tu sakit. Aku bermonolog sendirian.

Masa nak bersalam dengan diorang tiga tu, menggeletar tangan ni ha, almaklumlah sebelum ni sibok dok chat kat facebook je, tak pernah dengar suara, bersua muka (kecuali Ewi, sebab aku dah terserempak dengan dia masa MERDEKA taun lepas). What? My first impression??? Hurmmm...Let see!

Zudien :
hurm... bak kata sorang dari classmate aku... " boleh kira hensem la jugak" (=.=)''
Muka pun jiwang-jiwang cenggitu kan. Asyik dok bergambar je. Kalau dapat, setiap sudut kat Mid Valley tu dia nak amik gambar. Pakai spec baru katakan (baru je beli kat situ gak). Dia asyik dok perhatikan aku je bila ada macam awek-awek cun lalu.
(Errrr... Cayang,sorry kalau cayang terbaca post ni, abang main-main je)

Yassin :
I can feel his aura... but not sure what it is. Maybe dalam mode bersedia untuk menyerang, almaklumlah dalam facebook asyik nak bertekak je kan. Tapi ari tu tak banyak cakap sangat. Entah, tetiba je macam xda benda nak dibincangkan. I dont know why, but I kind of afraid of him. Aik, apa kes??? Entah, jangan tanya aku...

Ewi :
Talkative. Lawak maybe... Love the way he speak. Kalau oral test ni, aku boleh bagi full mark. He got energy and good personality. Sesuai jadi cikgu. Antara ketiga-tiga ni, aku paling banyak bercakap dengan dia ni. Entah, aku tetiba rasa macam tertarik nak berborak dengan dia ni. Maybe sebab x pernah chat dengan dia sebelum ni kot.


Seriously, aku memang rasa sangat kekok, tambahan lagi aku sorang je. 2 boys who suppose I bring along lupa lak nak kejutkan diorang. Awkkkkkkwaarrrddd.... Buat pertama kalinya, aku kembali ke MODE PASSIVE. Demam menghentak otak, apa taknya. Rasa nak senyum, tapi terpaksa tahan sakit yang menyengat kat kepala otak ni. Bukan malu ye! Sorry sikit, bak kata ex-classmate aku masa sekolah dulu:

Ko ni memang tak reti malu ke? Buat perangai pelik-pelik kat khalayak ramai ni. Tapi itu la yang buat ko ni lain dari yang lain. Tapi agak-agak la. Ni buat action yang pelik-pelik masa tengha jalan, malu aku tau.


Kemon la... Ni Azwan Azahari, ok. Kenal ngan aku dulu, baru judge aku ni orang macam mana. Tapi aku boleh katakan yang aku boleh berubah personaliti ikut perubahan persekitaran. So, in simple word, Dont judge my cuteness behavior before you really know how handsome who I am...

[Bersambung esok]

4 comments:

zudien said...

Ngumpat aku~ haha..
Hg x tgok lagi Ewi dalam kelas...gaya seorang pakar motivasi..

Azwan Lai Azahary said...

Haahaha... bukan selalu pun. Suka tengok cara dia bercakap, he's got the stage presence!

Pencabar Samudra said...

Takut??



Hehehehehe.

Azwan Lai Azahary said...

Hurmmm.... yah~ Dont know why....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...