Pages

September 21, 2012

Dear Esah...



Esah...

Apa kabar Esah? Dah makan ke belum? Kalau dah makan, alhamdulilah. Kalau belum, ada ku kesah? Sihat tak? Kalau tak, pegi klinik, tapi pegi sendiri la. Abang malas nak hantar, menyusahkan je. Pepandai la hidup ya...

Oh ya, lupa pula tujuan sebenar abang tulis surat ni. Mungkin selama ni Esah heran kenapa abang tak balas surat-surat Esah terdahulu. Bukan abang tak balas, tapi malangnya merpati yang hantar surat abang tu kena panggang Pak Leman jeran belakang rumah abang. kempunan nak makan chicken chop katanya. Sebab tu surat tu tak sampai kat Esah. Nak pakai hempon, abang tak reti. Nokia 3310 yang abang baru beli tu mak abang pakai giling cili. Lesung ari tu hilang lepas bapak abang baling kat pencuri ayam malam tu. Kesian bapak abang tu, terliur sangat nak makan ayam kepci, mekdi ngan keni rojes, last-ast makan naget ayamas je la. Abang tak apa, abang layan piza hat je. 

Abang ingat lagi, Esah pernah tanya bila abang nak masuk meminang. Abang bukan nak tipu Esah, tapi abang belum ada duit lagi. Nak beli choki-choki pun kena hutang dengan Ah Heng tu, ni kan pulak nak tanggung Esah. Kalau Esah tak pakai mekap berjenama macam Garnieh ke, Simpelisiti ke, Ole-ole ke, pakai bedak sejuk yang mak abang pakai malam-malam tu boleh la kot. Abang nak beli kondominium, satu keluarga kita dok kat semua tingkat. Satu tingkat tu abang beli, kereta nak kena pakai kreta BMW, Ferrari baru la best.Tapi tu la, sekarang tengah kumpul duit, tengah pikir malam ni nak rompak rumah sapa pulak. Eh, jangan bagitau sesapa tau. Hihihi...

OK la,ink pen abang pon dah nak abih dah ni, nak beli baru takde duit. Ni je la pen yang abang ada sejak amek SPM dulu. Nyesal pulak paper terakhir tu abang mengkantoikan diri abang meniru. Bedak abang pun dah nak abih ni tempek-tempek kat surat ni. Jaga diri bebaik tau. Sayang Esah!

Assalamualaikum...

p/s : tolong watkan pesbuk untuk abang, bang tak reti la

1 comment:

Ikhmal Malique said...

haha.. aku terbayangkan esah dalam komik gila gila..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...