Pages

January 16, 2013

Alkisah Fizik, Painkiller dan Orang Kampung


Assalamualaikum wbt...

Haaaa... mesti ada yang terkebil-kebil lagi hairan lagi pelik akan tajuk di atas. Apa pulak kaitan Fizik dengan painkiller? Siapa pulak orang kampung yang dimaksudkan. Sabar, bawak bertenang, ada kisah di sebalik benda ni sebenarnya. Alkisah...

15 Januari 2013, Makmal Biologi...

Ari tu kitorang belajar chapter Vektor apa ke namanya tah, Vektor Relatif kot. En Azmi (pensyarah SCE3105) pun bagi la contoh soalan untuk kitorang jawab. Perrgghhh.... serabai kepala otak aku. Kalau setakat vektor tu takpa lagi, ni sampai nak kira vektor relatif sampan kepada tebing la, vektor kapal terbang relatif kepada angin la, abis semua kenderaan keluar, UFO je belum. Bila dah lama sangat tak sentuh ilmu Fizik ni, tambah-tambah lagi masa sekolah dulu tak khatam-khatam sebab cikgu yang mengajar 'ter'beranak dua taun berturut-turut (why it have to be happen to me, why?), rasa bebalisme la sikit. Nasib baik la ada gak classmate yang memang genius Fizik ni, maybe masa kecik dulu diorang ada tertelan magnet ke, pendulum bob ke apa, manalah tau kan. Tapi memang respek kat diorang ni.


16 Januari 2013, Makmal Fizik...

Masuk pulak chapter Daya Linear ke apa benda (maaf, memori kena virus, so lupa-lupa ingat je) yang kitorang belajar, tup tup masuk balik Teorem Phytagoras. Waahhh, lama dah aku berpencen dar tajuk ni. Addmath dulu pun dapat A (double wow~) sebab nasib je, tu pun lepas belajar separuh mati. Naik pening mata, juling mata, gila je belum belajar Fizik ni. Aku memang tabik la kat sapa-sapa yang master lam Fizik ni. Naik migrain aku dibuatnya. Kos, sin, teta apa lagi nama alien yang aku dengar aku pun tak tau.

Bukannya aku tak suka Fizik, tapi aku memang anti alias fobia sikit ngan nombor ni. Nak kira balik baki duit pun slow macam penyu (percuma je penyu dapat nama kat sini). Cemana nak kira wang hantaran gini, cehhh... Aku memang salute to the tabik spring la kat member-member yang terer Fizik ni. Aku ni kalo takat Bio ke, Kimia boleh la kawtim tapi kalau Fizik, mintak maaf je la memang trauma habis. Tak tau la cemana result aku semester ni, kena belajar double triple kot. Kurangkan Runningman, Merlin, Supernatural, banyakkan praktis Fizik. Bak kata penghulu kampung aku dengan slang omputih nya, ''practice make perferct!''

Ingat lagi Encik Azmi berseloroh pagi tadi, belajar Fizik ni kena get ready ubat migrain awal-awal, nanti tetiba migrain tak dapat jawab soalan ngan betul. Kalau telan 2 bijik pun tak baik jugak, telan je 4 bijik, overdose takpe janji baik. Lama -lama memang habis la stok painkiller bagai kat farmasi depan kampus ni, Semua beliau sapu, lagi-lagi lepas mengajar kitorang, selori pun tak cukup dos lagi. Wakaka... Terbaik la Encik Azmi. Nasib la beliau ni sempoi sikit, boleh bawak melalut-lalut gitu. Tagline dia paling popular "orang kampung pun tau benda ni" kalau kitorang tak dapat jawab soalan dia. Muka selamba je, maintain cool bak kata orang kampung aku la. Orang kampung manalah tu semua tu, semua benda psal  Fizik dia tau, keturunan Albert Enstein ke apa. Tu je la aku nak cakap. Sori melalut sikit, ok bye!

Budak Ohsem : lepas ni boleh kehabisan stok farmasi depan kampus aku ni -.-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...